«Grow Greek Tourism Online»: Η Google υποστηρίζει έμπρακτα τον ελληνικό τουρισμό

Η Google παρουσίασε την Τετάρτη 2 Μαρτίου, την πρωτοβουλία «Grow Greek Tourism Online» για το 2016. Η πρωτοβουλία αυτή πραγματοποιείται σε συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, τον ΕΟΤ και τον ΣΕΤΕ

– Στόχος αυτής της πρωτοβουλίας είναι η ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων στον τουρισμό.

– Προγραμματισμένη Δράση: Μία ομάδα 20 ειδικών συμβούλων (Online Advisors) θα ταξιδέψουν σε 30 περιοχές ανά την Ελλάδα για να εκπαιδεύσουν επαγγελματίες του τουρισμού

H Google ανακοίνωσε, σε συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, τον Ελληνικό Οργανισμό Τουρισμού (ΕΟΤ) και τον Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), τις νέες δράσεις της πρωτοβουλίας «Grow Greek Tourism Online» για το 2016.

trm_Γιώργος Αμβράζης -
Γεν Διευθυντής ΣΕΤΕΜετά την επιτυχία της πρωτοβουλίας το 2014 και 2015, όπου περισσότερες από δέκα χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις εκπαιδεύτηκαν με ειδικά σεμινάρια αλλά και διαδικτυακά, φέτος το πρόγραμμα ενισχύεται ακόμα περισσότερο με στόχο την ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων και παράλληλα, την ενίσχυση ενός κλάδου, μείζονος σημασίας για την Ελλάδα, τον Τουρισμό.

Το διαδίκτυο ως μοχλός ανάπτυξης

Σε παγκόσμια κλίμακα, ο ταξιδιωτικός κλάδος ανθίζει σημαντικά μέσω του διαδικτύου, με το 37% των συνολικών πωλήσεων στη
ν Ευρώπη να πραγματοποιούνται πλέον διαδικτυακά (Google Travel Study, Ipsos MediaCT, Ιούνιος 2014). Ταυτόχρονα, παρατηρείται σημαντική αύξηση, ύψους +19% σε σχέση με πέρυσι, των συνολικών αναζητήσεων με τον όρο «Ταξίδι στην Ελλάδα» (“Travel to Greece”), ενώ η αντίστοιχη αύξηση φτάνει το +72% για αναζητήσεις από κινητές συσκευές (Google Internal Data, 2015). Ωστόσο, οι ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις δεν αξιοποιούν τις δυνατότητες του διαδικτύου στο μέγιστο βαθμό, καθώς μόνο 8% των καταλυμάτων χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για να δέχονται κρατήσεις μέσω της ιστοσελίδας τους (Nelios Internal Study, 2015).

Ανταποκρινόμενη σε αυτήν την ανάγκη, η Google επεκτείνει φέτος την πρωτοβουλία σημαντικά με τη δημιουργία νέων σεμιναρίων και εκπαιδευτικών εργαλείων, με στόχο να βοηθήσει τους επαγγελματίες του τουρισμού στην Ελλάδα να αξιοποιήσουν το διαδίκτυο για να βελτιώσουν την επιχείρησή τους.

Grow Greek Tourism Online Advisors

Καλύπτοντας ένα μεγάλο εύρος περιοχών σε όλη την Ελλάδα, από την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη μέχρι την Κρήτη, μία ομάδα 20 νεαρών συμβούλων που έχουν εκπαιδευτεί από την Google, οι Online Advisors, θα ταξιδέψουν σε 30 περ
ιοχές και στις 13 περιφέρειες της Ελλάδας για να συζητήσουν με τοπικές τουριστικές επιχειρήσεις. Μέσω εξατομικευμένων εκπαιδεύσεων και ομαδικών σεμιναρίων, σκοπεύουν να εξηγήσουν στους επαγγελματίες του τουρισμού τα οφέλη του διαδικτύου και να τους εκπαιδεύσουν στη χρήση διαδικτυακών εργαλείων.

Δωρεάν πλατφόρμα διαδικτυακής εκπαίδευσης

Με στόχο την περαιτέρω διεύρυνση της πρωτοβουλίας σε όλους όσοι ενδιαφέρονται, η Google δημιούργησε μια νέα πλατφόρμα διαδικτυακής εκπαίδευσης για τον τουρισμό. Μέσα από ένα μεγάλο εύρος θεματολογίας,
ι χρήστες έχουν τη δυνατότητα να εκπαιδευτούν σε όλα όσα χρειάζονται, από το πώς να βελτιώσουν την παρουσία τους στο διαδίκτυο μέχρι να υιοθετήσουν βέλτιστες πρακτικές ψηφιακού μάρκετινγκ. Οι χρήστες μπορούν επιπλέον να επιλέξουν ένα προσαρμοσμένο πλάνο εκμάθησης και να λάβουν, με την ολοκλήρωση του, πιστοποιητικό παρακολούθησης με την υπογραφή της πρωτοβουλίας GGTO και του ΙΑΒ Europe (Interactive Advertising Bureau).

Όλες οι τοπικές επιχειρήσεις, επαγγελματίες του τουρισμού αλλά και όσοι επιθυμούν να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες που προσφέρει το διαδίκτυο, μπορούν να ενημερώνονται αναλυτικά για το πρόγραμμα εκπαιδεύσεων στην περιοχή τους, μέσω της επίσημης ιστοσελίδας της πρωτο
ουλίας – greektourism.withgoogle.com. Μέσω της ίδιας ιστοσελίδας, μπορούν επίσης να εγγραφούν δωρεάν για να παρακολουθήσουν τα ειδικά σεμινάρια διαδικτυακής εκπαίδευσης της πλατφόρμας.

Αναπληρώτρια Υπουργός Τουρισμού Έλενα Κουντουρά, Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού:

«Το Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και ο ΕΟΤ εφαρμόζουν μία νέα και δυναμική πολιτική στοχευμένης προβολής και προώθησης του ελληνικού τουρισμού με επίκεντρο την εξωστρέφεια, αξιοποιώντας τα σύγχρονα διαδικτυακά εργαλεία μάρκετινγκ, διαφήμισης και δικτύωσης στ
ις παραδοσιακές αγορές όπου ενισχύουμε την παρουσία μας και στις νέες αγορές που ανοίξαμε και ανοίγουμε. Το Grow Greek Tourism Online είναι μία επιτυχημένη ιδέα που ξεκίνησε με σημαντικές προοπτικές εξέλιξης και είναι σε πλήρη ταύτιση με τους στόχους που έχουμε θέσει σε κεντρικό επίπεδο για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, την ανάπτυξη των θεματικών μορφών τουρισμού, την ανάδειξη νέων ελληνικών προορισμών, την παροχή υπηρεσιών υψηλών προδιαγραφών ποιότητας και τη στήριξη της επιχειρηματικότητας. Η ενισχυμένη παρουσία του ελληνικού τουρισμού και των το
ριστικών επιχειρήσεων στο διαδίκτυο, η αξιοποίηση των διαδικτυακών εργαλείων για νέες συνεργασίες και νέα προϊόντα και η συνεχής εκπαίδευση και κατάρτιση των επαγγελματιών της αγοράς θα δώσουν επιπλέον ώθηση στο προϊόν που προσφέρουμε, ως ένας από τους κορυφαίους παγκόσμιους προορισμούς. Σε συνθήκες αυξανόμενου ανταγωνισμού διεθνώς, επιβάλλεται να βγαίνουμε συνεχώς μπροστά με φρέσκιες προτάσεις, καινοτόμες δράσεις, νέες διόδους συνεργειών και ένα ισχυρό δίκτυο συνεργασιών στην παγκόσμια τουριστική αγορά.»

Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ, Δημήτρης
Τρυφωνόπουλος:

«Ο ΕΟΤ στηρίζει την πρωτοβουλία αυτή της Google, καθώς η εκπαίδευση, των επιχειρηματιών του κλάδου στην ψηφιακή τεχνολογία είναι από τα βασικά συστατικά του μίγματος πολιτικής που ακολουθούμε για την ενίσχυση του Ελληνικού Τουρισμού. Η πρωτοβουλία Grow Greek Tourism που υποστηρίζεται από το visitgreece.gr, εφάπτεται πλήρως των επικοινωνιακών μας στόχων καθώς και της εθνικής τουριστικής πολιτικής. Στο πλαίσιο αυτό ο ΕΟΤ ενσωματώνει όλα τα καινοτόμα online εργαλεία . Σημειώνεται ότι το visitgreece.gr ξεπερνά σε λίγο τα 11 εκατομμύρια unique users, η σελίδα μας στοGoogle plus (G+) αποτελεί παγκόσμιο case studyλόγω του υψηλού ετήσιου growth, που υπολογίζεται αυτή τη στιγμή σε 2,5 εκατομμύρια χρήστες, το facebook έχει περισσότερους από 680.000 φίλους και τοpinterest συγκεντρώνει το ενδιαφέρον συνεχώς περισσότερων ακολούθων».

Πρόεδρος του ΣETE, Άνδρεας Ανδρεάδης:

«Η χώρα μας πραγματοποιεί τα τελευταία χρόνια στοχευμένες ενέργειες για την ανάπτυξη περιεχομένου στο διαδίκτυο, ακόμα όμως είναι αρκετά πίσω σε
αυτόν τον τομέα, σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη και τις ανταγωνίστριες χώρες. Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που ο ΣΕΤΕ συνεχίζει και φέτος, για τρίτη χρονιά, να υποστηρίζει την πρωτοβουλία της Google για την παροχή ψηφιακών δεξιοτήτων και εργαλείων στον κλάδο, τα οποία στοχεύουν στο να ενισχύσουν τις τουριστικές επιχειρήσεις, ώστε να επωφεληθούν το μέγιστο δυνατό από την αυξημένη ζήτηση για παροχή online τουριστικών επιλογών».

Country Manager Google για την Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα, Γρηγόρης Ζαριφόπουλος:

«Το διαδίκτυο μπορεί να αποτελέσει ισχυρό σύμμαχο για την κοινωνία συνολικά, βοηθώντας τόσο νέους επαγγελματίες όσο και επιχειρήσεις να αναπτυχθούν. Μέσω της πρωτοβουλίας Grow Greek Tourism Online, επιβεβαιώνουμε ως Google τη δέσμευσή μας να ενισχύσουμε τις ψηφιακές δεξιότητες των Ελλήν
ων και καλούμε τις ελληνικές επιχειρήσεις να χρησιμοποιήσουν τη δύναμη του διαδικτύου και τη ψηφιακή οικονομία για να βελτιώσουν την επιχείρησή τους.»

 

Στην εκδήλωση ήταν καλεσμένος και χαιρέτησησε ο εντεταλμένος σύμβουλος Τουρισμού της Περιφέρειας Αττικής, κ. Θοδωρής Αγγελόπουλος.  Ο κ. Αγγελόπουλος στο χαιρετισμό του αναφέρθηκε στην πολύ μεγάλη σημασία του διαδικτύου στην προβολή του πολιτισμού της χώρας
ας και στην προσέλκυση σηματικού αριθμού νέων ανθρώποων ενδιαφερομένων στον ελληνικό πολιτισμό και την ελληνική ιστορία.

Στο τέλος της εκδήλωσης παρουσίασης στους τουριστικούς συντάκτες, η Μαργαρίτα Μανούσου, η Μαρία Φουντά, Marketing Manager της Google στην Ελλάδα, ο Διονύσης Κολοκοτσάς, ΔιευθυντήςΕταιρικών Σχέσεων Google στην Ελλάδα και ο Γρηγόρης Ζαριφόπουλος, Country Manager Google για την Ελλ
δα, Κύπρο και Μάλτα, δέχτηκαν και απάντησαν σε ερωτήσεις των συντακτών.

 

Η εκπρόσωπος του www.tour-market.gr αρχισυντάκτρια του περιοδικού “Τουριστική Αγορά”, σχολίασε το γεγονός ότι η Google φαίνεται να δραστηριοποιείται στις ήδη ανεπτυγμένες τουριστικά περιοχές και όχι σε εκείνες που έχουν μεγαλύτερη ανάγκη για εκπαίδευση και δράσεις για ανάπτυξη, όπως η Λακωνία και η Ανατολική Κρήτη (Σητεία, Ιεράπετρα). Η κυρία Φουντά απάντησε ότι απλά ξεκίνησαν από τις πιο ανεπτυγμένες περιοχές γιατί εκεί μπορούσε να ξεκινήσει άμεσα η δουλειά ενώ στο πρόγραμμα είναι όλες οι περιοχές να ενταχθούν στο σχέδιο ψηφιακής ενημέρωσης για τουριστική
ανάπτυξη.

Η δεύτερη ερώτησης της Μανούσου, ήταν για ποιους λόγους η Google πραγματοποιεί αυτές τις ενέργειες για την ενίσχυση του ελληνικού τουρισμού. Ο Διονύσης Κολοκοτσάς, απάντησε ότι όπως αναφέρθηκε και στην παρουσίαση, σήμερα μόνο το 8% των τουριστικών επιχειρήσεων αξιοποιεί το διαδίκτυο για προβολή, επομένως είναι τεράστιες οι προοπτικές ανάπτυξης της Google στην Ελλάδα όταν θα δραστηριοποιηθούν περισσότερες τουριστικές επιχειρήσεις στο διαδίκτυο.

Δωρεάν πλατφόρμα διαδικτυακής εκπαίδευσης:

Ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων σε όλη την Ελλά
δα

Η πλατφόρμα διαδικτυακής εκπαίδευσης “Grow Greek Tourism Online”, δημιουργήθηκε από την Google για την εκμάθηση πρακτικών ψηφιακού μάρκετινγκ στον τουρισμό. Η πλατφόρμα παρέχει δωρεάν εκπαιδεύσεις, διαθέσιμες σε όλους όσους ενδιαφέρονται να αναπτύξουν τις ψηφιακές τους δεξιότητες. Μέ
α από 23 θέματα, οι χρήστες έχουν πρόσβαση σε παραδείγματα, case studies και καλές πρακτικές σε ένα εύρος θεμάτων, από το πώς να χτίσουν την παρουσία τους στο διαδίκτυο μέχρι πρακτικές social media μάρκετινγκ και άλλα. Με την ολοκλήρωση της παρακολούθησης της εκπαίδευσης, οι χρήστες θα λάβουν πιστοποιητικό από την Google και την IAB Europe (Interactive Advertising Bureau).

Παρακάτω ακολουθεί η πλήρης λίστα των θεμάτων ψηφιακού μάρκετινγκ που είναι διαθέσιμα στο https://greektourism.withgoogle.com:

Διαδικτυακές ευκαιρίες – 2 μαθήματαΔημιουργήστε τη διαδικτυακή σας παρουσία – 6 μαθήματαΔείτε πώς λειτουργεί η αναζήτηση – 6 μαθήματαΕκμεταλλευθείτε την αναζήτηση – 3 μαθήματαΒελτιώστε τις καμπάνιες SEM – 4 μαθήματαΕξασφαλίστε την επιτυχία με τα analytics – 3 μαθήματαΒοηθήστε τα άτομα που βρίσκονται κοντά να σας βρουν στο διαδίκτυο – 3 μαθήματαΜάθετε περισσότερα για τα social media – 4 μαθήματαΕκμεταλλευθείτε τα κινητά – 5 μαθήματαΜάθετε περισσότερα για τα display ads – 3 μαθήματαΑξιοποιήστε πλήρως τα βίντεο – 6 μαθήματαΑυξήστε τις διαδικτυακές πωλήσεις σας – 3 μαθήματαΚάντε τα πρώτα βήματα για να πετύχ
ετε στο ίντερνετ – 4 μαθήματαΧρησιμοποιήστε το email marketing – 4 μαθήματαΦροντίστε οι αναζητήσεις να οδηγούν σε εσάς – 5 μαθήματαΤραβήξτε την προσοχή με Search Engine Marketing (SEM) – 4 μαθήματαΞεκινήστε με τα analytics – 3 μαθήματαΓίνετε γνωστοί σε τοπικό επίπεδο – 2 μαθήματαΠροβληθείτε στα social media – 4 μαθήματαΓνωρίστε τις δυνατότητες των κινητών – 3 μαθήματαΔιαφημιστείτε σε άλλες ιστοσελίδες – 3 μαθήματαΕπεκταθείτε σε ξένες αγορές – 7 μαθήματαΔημιουργήστε το δικό σας ηλεκτρονικό κατάστημα – 2 μαθήματα

Η πλατφόρμα έ
χει δημιουργηθεί από ειδικούς και είναι το αποτέλεσμα συνεργασίας ανάμεσα σε περισσότερους από 100 ηγέτες στο χώρο της ψηφιακής τεχνολογίας στην Ευρώπη, σχεδιαστές εκπαιδευτικών προγραμμάτων, ειδικούς UX (User Experience), συγγραφείς και υπεύθυνους στρατηγικής.

Ιστορίες επιτυχίας στο διαδίκτυο

Επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για να έρθουν σε επαφή με επισκέπτες από όλο τον κόσμο και να αυξήσουν τις πωλήσεις τους

 

 

 

 

 

Incrediblue

Μετά από μία προσωπική εμπειρία που είχε ο Αντώνης
Φιωράκης στις καλοκαιρινές του διακοπές με φίλους από μια εταιρεία ναύλωσης σκαφών, αποφάσισε να αλλάξει τον κλάδο ενοικίασης τουριστικών σκαφών στην Ελλάδα. Σύντομα, δημιούργησε την incrediblue, μια διαδικτυακή πλατφόρμα ενοικίασης σκαφών για να κάνει κάποιος τις διακοπές του. Μετά τη γρήγορη επιτυχία της ιδέας του, ο Αντώνης ξεκίνησε να ψάχνει κι άλλους τρόπους να επεκτείνει την επιχείρησή του. «Έβλεπα πως έχουμε επισκέπτες, αλλά ήθελα να μάθω από πού προέρχονταν όλοι αυτοί», λέει ο Αντώνης. «Η εκπαίδευση σε διαδικτυακά εργαλεία με βοήθησε να «μετρήσω» δι
δικτυακά στοιχεία συμπεριφοράς των χρηστών μας. Ενθουσιάστηκα με τον όγκο των δεδομένων που ήταν διαθέσιμα. Ανακάλυψα λεπτομέρειες για τους πελάτες μου, που με βοήθησαν να αυξήσω τις πωλήσεις μου έξι φορές και να αναπτύξω τον στόλο μας από 100 σε 3000 σκάφη.» Η incrediblue παρέχει πλέον ιδανική λύση σε τουρίστες που αναζητούν μια ξεχωριστή ιστιοπλοϊκή εμπειρία για τις διακοπές τους στην Ελλάδα.

KeyTours

Η Key Tours είναι μία διαδικτυακή πλατφόρμα που ανέπτυξε ένα παλιό και καταξιωμένο πρακτορείο ταξιδίων στην Αθήνα, για να προσεγγίσει κοινό που ενδιαφέρ
εται να γνωρίσει, να επισκεφτεί και να ξεναγηθεί σε σημεία πολιτιστικού ενδιαφέροντος στην Ελλάδα, με σημείο εκκίνησης την Αθήνα. Προτείνει εκδρομές μίας ή περισσότερων ημερών σε αρχαιολογικούς χώρους, ιστορικά μνημεία και σημεία λαογραφικού ή καλλιτεχνικού ενδιαφέροντος. Όπως λέει ο Δημήτρης Μπιστόλας, Ιδιοκτήτης και Διευθύνων Σύμβουλος της Key Tours, «O συνδυασμός AdWords και Google Analytics κάνει το έργο της Key Tours απλούστερο, ενώ σύντομα σκοπεύουμε να χρησιμοποιήσουμε και το YouTube για να ανεβάσουμε βίντεο που αναδεικνύουν τα μέρη και τις δραστηριότητες που περιλα
μβάνουν οι εκδρομές μας». Το AdWords τους επιτρέπει να προσεγγίζουν το κοινό τους στοχευμένα, βάσει της χώρας προέλευσης και των ενδιαφερόντων τους, ενώ η μακρόχρονη εμπειρία στον τουρισμό, τους βοηθά να γνωρίζουν τις προτιμήσεις συγκεκριμένων εθνικοτήτων, γεγονός που διευκολύνει τη σωστή στόχευση. «Με την χρήση των digital εργαλείων, ο τζίρος μας διπλασιάστηκε από χρόνο σε χρόνο, δυο συνεχόμενες χρονιές, το 2013 και το 2014, ενώ το 2015 κλείσαμε με αύξηση 15% που, αν λάβει κανείς υπόψη του τις απίστευτες δυσχέρειες που αντιμετώπισε φέτος ο ελληνικός τουρισμός, είναι α
όλυτα ικανοποιητική» λέει ο Δημήτρης. Η ταχύτατη ανάπτυξη τα δυο πρώτα χρόνια, οδήγησε και στη διεύρυνση της ομάδας της Key Tours. Ενώ ήταν εφτά άτομα το 2012, σήμερα είναι ήδη δώδεκα και προβλέπεται, αν όλα πάνε καλά, να αυξηθεί ο αριθμός στους δεκατέσσερις μέχρι το τέλος του 2016.

googletag.cmd.push(function(){googletag.display(‘ad_pos_autod_home_336x280_main_1’);});

Αφήστε μια απάντηση