«Φρένο» στις νέες προβλήτες κρουαζιέρας

Προβλήτες για κρουαζιερόπλοια

«Πάγωσε» με το… καλημέρα η διαγωνιστική διαδικασία του ΟΛΠ για την επιλογή αναδόχου για το έργο της κατασκευής των νέων προβλητών κρουαζιερόπλοιων μπροστά στη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων στην Πειραϊκή Ακτή.

Στις νέες προβλήτες θα έχουν τη δυνατότητα να καταπλέουν κρουαζιερόπλοια μήκους άνω των 350 μέτρων, γεγονός που έχει προκαλέσει εξ αρχής τις έντονες αντιδράσεις κατοίκων και συλλογικοτήτων της περιοχής.

Ο ΟΛΠ, που είναι ο φορέας υλοποίησης του έργου, το καλοκαίρι ξεκίνησε τη διαδικασία του διαγωνισμού, απευθύνοντας πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, που είναι το πρώτο στάδιο για την επιλογή αναδόχου κατασκευής του έργου, προϋπολογισμού 136.283.000 εκατ. ευρώ (μη συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ), το οποίο αποτελεί υποχρεωτική επένδυση του ΟΛΠ βάσει της Σύμβασης Παραχώρησης που συνήφθη μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και ΟΛΠ.

Σύμφωνα όμως με πληροφορίες, δύο εταιρείες άσκησαν προσφυγή ενώπιον της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ) με αποτέλεσμα ν’ ανασταλεί προσωρινά η διαγωνιστική διαδικασία.

Η συνεδρίαση της ΑΕΠΠ, που θα κρίνει τις προσφυγές των δυο εταιρειών, αναμένεται να γίνει στις 19 Σεπτεμβρίου. Ωστόσο, εάν η απόφαση δεν ικανοποιήσει κάποια από τις εμπλεκόμενες πλευρές, υπάρχει δυνατότητα προσφυγής στο Συμβούλιο της Επικρατείας.

Πάντως από την πλευρά της ΟΛΠ Α.Ε. εκφράζεται αισιοδοξία ότι θα ξαναρχίσει η διαδικασία. Γι’ αυτό σε σχετική ανακοίνωση «οι ενδιαφερόμενες εταιρείες καλούνται να συνεχίσουν την εντατική προετοιμασία των φακέλων τους για την εκδήλωση ενδιαφέροντος, καθώς θα πρέπει να είναι έτοιμες για την υποβολή τους κατά τη νέα προθεσμία υποβολής εκδήλωσης ενδιαφέροντος, η οποία θα οριστεί και θα γνωστοποιηθεί στους ενδιαφερόμενους αμέσως μετά την έκδοση της σχετικής απόφασης επί της ως άνω προσφυγής».

Υπενθυμίζεται ότι φορείς και συλλογικότητες έχουν εδώ και μήνες εκφράσει την αντίδρασή τους στο συγκεκριμένο έργο, το οποίο συμπεριλαμβάνεται στο master plan του ΟΛΠ, καθώς, όπως υποστηρίζουν, για να υλοποιηθεί αυτό, θα προηγηθεί μια τεράστια επιχωμάτωση 200 στρεμμάτων σε πρώτη φάση και σε συνδυασμό με το πολυώροφο εμπορικό κέντρο, που επίσης σχεδιάζουν να δημιουργήσουν οι Κινέζοι, «η περιβαλλοντική καταδίκη του Πειραιά» θα είναι μη αναστρέψιμη.

Πρόσφατα αντιπροσωπεία των κατοίκων της Πειραϊκής επισκέφτηκε τον γενικό γραμματέα Λιμένων, Χρήστο Λαμπρίδη, και του μετέφερε τις αντιρρήσεις της για το έργο, χαρακτηρίζοντας «προκλητική» τη δημοπράτησή του από την κινεζική διοίκηση της ΟΛΠ Α.Ε. καθώς ακόμα εκκρεμεί η υποβολή, δημόσια διαβούλευση και έγκριση από την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) των μελετών για τις επιπτώσεις του έργου στο περιβάλλον, την ποιότητα ζωής, την κυκλοφορία και την ασφάλεια κατοίκων και επισκεπτών.

Ωστόσο υπάρχει και η αντίθετη πλευρά, καθώς ναυτιλιακοί κύκλοι υποστηρίζουν ότι το συγκεκριμένο έργο, μόλις ολοκληρωθεί, θα ενισχύσει τα σχέδια για την ανάδειξη του λιμανιού σε home port (έναρξη και τερματισμός κρουαζιέρας στο ίδιο λιμάνι) και η έλευση των κρουαζιερόπλοιων νέας γενιάς μόνο θετικά μπορεί να λειτουργήσει για το λιμάνι και την πόλη του Πειραιά.

Έντυπη έκδοση

Πηγή : efsyn.gr

Αφήστε μια απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.