Τα επόμενα βήματα του ΤΑΙΠΕΔ στη Β. Ελλάδα

Εγνατία οδός

Κατάθεση δεσμευτικών προσφορών για Εγνατία προς το τέλος του έτους, προτεραιότητα σε μαρίνες, οι εξελίξεις για ΕΥΑΘ.

Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, το οποίο επικαλείται «αξιόπιστες» πηγές, οι δεσμευτικές προσφορές για την τεσσαρακονταετή παραχώρηση της Εγνατίας Οδού πρόκειται να κατατεθούν προς το τέλος του 2018, με προοπτική ο ανάδοχος να έχει αναδειχτεί εντός του πρώτου τριμήνου του επόμενου έτους, εάν δεν υπάρξουν καθυστερήσεις.

Στόχος είναι πριν από τη λήξη του 2019 να έχουν ολοκληρωθεί και τα υπόλοιπα στάδια της διαδικασίας, ήτοι ο δεύτερος γύρος κατάθεσης βελτιωμένων προσφορών, η αξιολόγησή τους από τους νομικούς του ΤΑΙΠΕΔ και η έγκριση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού και το Ελεγκτικό Συνέδριο. 

Κατά τους ίδιους κύκλους, η Εγνατία Οδός εξετάζεται παράλληλα με εκείνο των τεσσάρων λιμένων, που μπορούν να τροφοδοτήσουν με κίνηση την οδό και αντίστροφα. Έτσι, δίνεται προτεραιότητα στη διαδικασία ιδιωτικοποίησης των λιμένων της Αλεξανδρούπολης (ο διαγωνισμός για τον εκεί Οργανισμό Λιμένος πιθανώς να προκηρυχθεί μέσα στο επόμενο δίμηνο, τέλος Οκτωβρίου ή Νοέμβριο), της Καβάλας, της Ηγουμενίτσας και της Κέρκυρας.

Η Αλεξανδρούπολη ως λιμάνι με αυξημένη σημασία στον ενεργειακό τομέα και η Ηγουμενίτσα από την άλλη μπορούν να τροφοδοτήσουν με περισσότερη κίνηση την οδό, με τα λιμάνια να επωφελούνται κι αυτά από την πλευρά τους, από το γεγονός ότι οι μεταφορείς θα επιλέγουν τη συγκεκριμένη όδευση.

Αναφορικά με τα υπόλοιπα πρότζεκτ στη Βόρεια Ελλάδας, προτεραιότητα δίνεται στη Μαρίνα της Αρετσούς στον δήμο Καλαμαριάς, μαζί με εκείνες του Ιονίου (Αργοστολίου και Ζακύνθου), της Ιτέας και της Ρόδου. Οι μαρίνες αυτές θεωρούνται από το ΤΑΙΠΕΔ ένα «cluster», στο οποίο προσδίδεται προτεραιότητα και δεν αποκλείεται εντός του πρώτου τριμήνου του 2019 να έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες για την προσέλκυση επενδυτικού ενδιαφέροντος τουλάχιστον στην Αρετσού, με την προκήρυξη του διαγωνισμού αξιοποίησής της μέσω παραχώρησης.

Ήδη έχουν γίνει οι τεχνικές μελέτες για τη συγκεκριμένη μαρίνα (σ.σ. όπου προβλέπεται να δημιουργηθούν 300 θέσεις ελλιμενισμού σκαφών αναψυχής). Πάντως, όπως χαρακτηριστικά παρατηρούσαν οι ίδιες πηγές, και στην περίπτωση των μαρίνων, πρέπει να εκδοθούν Προεδρικά Διατάγματα, να οριοθετηθούν χώροι και να καθαρίσουν χερσαίες λιμενικές ζώνες, γεγονός που προκαλεί καθυστερήσεις.

Ως προς το αν προβλέπεται να δημιουργηθούν κατοικίες στα πρανή της χερσαίας ζώνης της μαρίνας στην Αρετσού όπως έχουν προτείνει σύμβουλοι του Ταμείου, σύμφωνα με πληροφορίες αυτό δεν έχει αποφασιστεί από το ΤΑΙΠΕΔ, αλλά το βέβαιο είναι ότι αν τελικά γίνει, οι κατασκευές δεν θα είναι σε καμία περίπτωση πολυκατοικίες και θα πρέπει να πληρούν πολύ αυστηρές προδιαγραφές, ενώ η πρόσβαση στον χώρο της μαρίνας θα είναι ελεύθερη. «Το ΤΑΙΠΕΔ είναι θετικό στο να ανοίγει επιλογές και να διερευνά δυνατότητες, αλλά όλο αυτό παντρεύεται πάντα με τον εκάστοτε δήμο.

Για το ΤΑΙΠΕΔ είναι πολύ κρίσιμη η συζήτηση με δήμους και κοινότητες, στρατηγικό στοιχείο όλων των επιλογών» ανέφεραν οι ίδιες πηγές, σύμφωνα με τις οποίες για το θέμα της μαρίνας στην Αρετσού επίκειται σύντομα συνάντηση στελεχών του ΤΑΙΠΕΔ, με τον δήμαρχο Καλαμαριάς, Θεοδόση Μπακογκλίδη.

Αναφορικά με την Εταιρεία ‘Υδρευσης και Αποχέτευσης Θεσσαλονίκης (ΕΥΑΘ), για την οποία προβλέπεται να πωληθεί το 24% που παραμένει στο ΤΑΙΠΕΔ, ενώ το 51% ανήκει στο Υπερταμείο, οι ίδιες πηγές σημείωναν ότι «τα εγχειρήματα που έχουν διαχείριση πακέτου μειοψηφίας από τη φύση τους είναι δύσκολα και προβληματικά», ανεξάρτητα από το αν τα υπόλοιπα μερίδια ανήκουν στο Υπερταμείο ή όχι. Πρόσθεταν ότι έτσι και αλλιώς το ΤΑΙΠΕΔ έχει ένα μικρό ποσοστό της ΕΥΑΘ, που δεν είναι προτεραιότητα, γι΄αυτό και δεν αναμένονται εξελίξεις σε αυτό το πεδίο πριν από το πρώτο τρίμη? ?ο του 2019. 

 

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Πηγή : efsyn.gr

Αφήστε μια απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.