Σε καθυστερούμενες οφειλές του Δημοσίου αποδίδουν την οικονομική ασφυξία των ΕΛΤΑ

Ευθύνες στις διοικήσεις ΕΛΤΑ και ΔΕΗ απέδωσε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Σωματείων Ταχυδρομικών

Στα όρια της οικονομικής ασφυξίας βρίσκονται τα ΕΛΤΑ λόγω των οφειλών του Δημοσίου που καθυστερούν από το 2013 και υπολογίζονται σε 250 εκατ. ευρώ, αποκάλυψε σε χθεσινή συνέντευξη Τύπου η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σωματείων Ταχυδρομικών (ΠΟΣΤ).

Πρόκειται για κονδύλια από την παροχή καθολικής υπηρεσίας που προσφέρουν με τα 1.400 καταστήματα και τους 3.500 διανομείς, μέσω των οποίων εξυπηρετούν τις απομακρυσμένες περιοχές σε όλη την Ελλάδα, καθώς και από τις τραπεζικές συναλλαγές που εξασφαλίζουν με το ίδιο δίκτυο. Υπολογίζεται ότι σε ετήσια βάση μέσω των ταχυδρομείων πραγματοποιούνται συναλλαγές ύψους 7 δισ. ευρώ, από τα οποία τα 500 εκατ. ευρώ αφορούν λογαριασμούς της ΔΕΗ.

Τα ΕΛΤΑ βρέθηκαν το τελευταίο διάστημα στο επίκεντρο αρνητικής δημοσιότητας, όταν έγινε γνωστό ότι, για λόγους μειωμένης ρευστότητας, καθυστέρησαν την καταβολή εσόδων που είχαν εισπράξει από εξόφληση λογαριασμών της ΔΕΗ. Με παρέμβαση των συναρμόδιων υπουργών καταβλήθηκε η πρώτη δόση των 22,5 εκατ. ευρώ και τις επόμενες ημέρες αναμένεται να εξοφληθούν τα υπόλοιπα.

Χθες ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας, Γιώργος Βασιλόπουλος, ζήτησε δημόσια «συγγνώμη» από τους πολίτες που ταλαιπωρήθηκαν, αλλά πρόσθεσε ότι «τα ΕΛΤΑ δυσφημίστηκαν βάναυσα και άδικα». Δεν δίστασε να επιρρίψει ευθύνες στις διοικήσεις των δύο εταιρειών, για τις οποίες είπε ότι θα μπορούσαν να συνεργαστούν και να λύσουν το πρόβλημα με βάση τη σύμβαση που επιβάλλει ρήτρες υπερημερίας στα ΕΛΤΑ.

Λίγο αργότερα, απαντώντας σε ερώτηση της «Εφ.Συν.», αποκάλυψε ότι πριν από τη δημοσιοποίηση του προβλήματος, μέσω του δικτύου των ΕΛΤΑ γινόταν σε καθημερινή βάση εξόφληση λογαριασμών της ΔΕΗ, συνολικού ύψους 2,5 εκατ. ευρώ, και σήμερα φτάνουν μόλις τις 600.000 ευρώ.

Προανήγγειλε 24ωρη απεργία για το τέλος του μήνα ώστε να σταματήσει η υποβάθμιση και νομικές πρωτοβουλίες για τη βλάβη που υπέστησαν τα ταχυδρομεία, που ανήκουν κατά 90% στο Δημόσιο.

Ο πρόεδρος της ΠΟΣΤ ανέφερε με νόημα ότι η υπόθεση με τη ΔΕΗ συνέπεσε με την είσοδο των ΕΛΤΑ στη διανομή ενέργειας, σημειώνοντας ότι το δίκτυό τους ήδη καλύπτει το 1% των πελατών, ποσοστό που τα φέρνει στην 5η θέση μεταξύ των εναλλακτικών παρόχων και με τάσεις ανόδου.

Υπενθύμισε ότι μετά την ψήφιση του νόμου 4053/2012 και την απελευθέρωση της ταχυδρομικής αγοράς που επιβλήθηκε με κοινοτική οδηγία, τα ΕΛΤΑ λειτουργούν χωρίς κανένα προνόμιο και σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον που δημιουργούν 500 πολυεθνικές και ελληνικές εταιρείες ταχυμεταφορών.

Θα εξακολουθούν όμως να παρέχουν καθολική υπηρεσία ταχυδρομείων ώς το 2028 και να διατηρούν το εκτεταμένο δίκτυο γραφείων και διανομέων.

Εχουν ήδη πιστοποιηθεί από την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων οφειλές του Δημοσίου ύψους 128 εκατ. ευρώ για υπηρεσίες για το διάστημα 2013-2015, ενώ ξεπερνούν τα 100 εκατ. ευρώ οι υποχρεώσεις για την επόμενη διετία.

Οι συνδικαλιστές των ταχυδρομείων διαπιστώνουν απουσία αναπτυξιακού σχεδίου και αναμένουν τη συνάντησή τους με τους αρμόδιους του Υπερταμείου, στο οποίο έχουν υπαχθεί. Θεωρούν ότι οι ταχυμεταφορές, η διανομή ενέργειας, ο εκτελωνισμός δεμάτων, τα logistics και η διανομή φαρμάκων είναι τομείς που μπορούν να αναπτυχθούν από τα ΕΛΤΑ, αλλά με το κατάλληλο μάνατζμεντ.

Έντυπη έκδοση

Πηγή : efsyn.gr

Αφήστε μια απάντηση