Αυστηρή κριτική από τους νέους ιδιοκτήτες του ΟΛΘ

Με σφοδρή επίθεση στον Αμερικανό πρέσβη Τζέφρι Πάιατ, στο ΤΑΙΠΕΔ και στην κυβέρνηση συνδυάστηκε η πρώτη επίσημη συνέντευξη του νέου διοικητικού συμβουλίου του ιδιωτικού πλέον ΟΛΘ

Με σφοδρή επίθεση στον Αμερικανό πρέσβη στην Ελλάδα Τζέφρι Πάιατ, για τις θέσεις που έχει εκφράσει στο πρόσφατο παρελθόν, στο ΤΑΙΠΕΔ, για απόκρυψη της πραγματικής κατάστασης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης κατά τον διαγωνισμό ιδιωτικοποίησής του, και στην κυβέρνηση, για ελλείψεις και παραλείψεις στην οδική και σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού, συνδυάστηκε η πρώτη επίσημη συνέντευξη του νέου διοικητικού συμβουλίου του ιδιωτικού πλέον ΟΛΘ.

Κι από κοντά, με τη σαφήνεια που έχουν συνήθως τα υπονοούμενα, αφέθηκε να εννοηθεί ότι δεν αποκλείεται να ενεργοποιηθούν ρήτρες για αποζημίωση των αγοραστών, αφού ούτε λίγο-ούτε πολύ θεωρούν ότι παραπλανήθηκαν… Πάντως δεν θέλουν ο ΟΛΘ να μοιάσει στον Πειραιά, να είναι δηλαδή λιμάνι μεταφόρτωσης, αλλά να μετατραπεί σε κόμβο.

Οι ερωτήσεις της «Εφ.Συν.», πάντως, έδωσαν αφορμή στον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΘ, Σ. Θεοφάνη, να σχολιάσει για πρώτη φορά παλιότερες δηλώσεις του κ. Πάιατ -όταν ο διαγωνισμός βρισκόταν σε εξέλιξη- τονίζοντας μάλιστα χαρακτηριστικά:

«Θα είμαι λακωνικός και ταυτόχρονα αυστηρός. Δεν είναι δουλειά μου να σχολιάζω δηλώσεις κρατικών διπλωματικών υπαλλήλων διαπιστευμένων στη χώρα μου, όπως και δεν είναι δουλειά αυτών των υπαλλήλων, που έχουν διαπιστευτεί στη χώρα μου, να σχολιάζουν ή να τοποθετούνται σε επενδύσεις που πραγματοποιούνται στη χώρα μου, σε περιπτώσεις μάλιστα που δεν υφίσταται επιχειρηματικό ενδιαφέρον από τη χώρα από την οποία προέρχονται. Είμαι λακωνικός και αυστηρός σε αυτό και κλείνω την κουβέντα εδώ και ο νοών νοείτω».

Η απάντηση κάλυψε φαίνεται όλα τα μέλη του συμβουλίου και κυρίως τον κ. Arthur Davidian, εκπρόσωπο της Belterra του ομίλου Σαββίδη, ο οποίος δεν πρόσθεσε τίποτα αν και η ερώτηση αναφερόταν και στον όμιλό του, εναντίον του οποίου είχε τοποθετηθεί ο Αμερικανός διπλωμάτης.

Σοβαρές παρατηρήσεις

ΟΛΘ INTIME NEWS / ΜΩΥΣΙΑΔΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

Κι έτσι η προαναγγελθείσα ως συνέντευξη γνωριμίας εξελίχθηκε σε ερωταπαντήσεις ουσίας, καθώς η κοινοπραξία εγκαταστάθηκε στο λιμάνι αποφασισμένη να το κάνει μεγάλο για να έχει κέρδη και δεν σκοπεύει να περνάει τον καιρό της βλέποντας τα… πλοία να περνούν.

Και γι’ αυτό, όχι μόνο μία φορά, και προφανώς διόλου τυχαία, έγινε αναφορά στο γεγονός ότι στο τέλος του μήνα αναμένεται η έκθεση των ορκωτών λογιστών σχετικά με τον πρώτο έλεγχο στα βιβλία των οικονομικών του ΟΛΘ.

Αλλά υπάρχουν ήδη σοβαρές παρατηρήσεις που αναμένεται να απασχολήσουν το προσεχές διάστημα.

Οπως είπε ο Σ. Θεοφάνης, η υλικοτεχνική κατάσταση του λιμανιού «ήταν σημαντικά διαφορετική -κυρίως σε ό,τι αφορά την κατάσταση του μηχανικού εξοπλισμού- από εκείνη που περιγραφόταν στο data room (των επίσημων στοιχείων του διαγωνισμού)».

Ο κ. Θεοφάνης δεν σχολίασε άλλη ερώτηση της «Εφ.Συν.» καθώς η εικόνα που παρουσίασε παρομοίαζε το λιμάνι με «σαπάκι», εικόνα διαφορετική από τις εκθέσεις των προηγούμενων διοικήσεων του Οργανισμού. Οπότε τι θα κάνει η κοινοπραξία; Θα ενεργοποιηθούν σχετικές ρήτρες; «Ουδέν σχόλιο, προσωρινά…» η απάντηση.

Πάντως, και επειδή ανακοινώθηκε ότι λόγω της κατάστασης που παρέλαβε η κοινοπραξία «δύσκολα εξασφαλίζουμε τη λειτουργία του λιμανιού», ετούτο μοιάζει κάπως παράδοξο και αντιφατικό με την ταυτόχρονη γνωστοποίηση των στοιχείων 20 ημερών, σύμφωνα με τα οποία μειώθηκε δραστικά ο χρόνος εξυπηρέτησης των πλοίων από 130 σε λιγότερες από 15 ώρες.

Ανακοινώθηκε ότι φέτος θα γίνουν επενδύσεις 27 εκατομμυρίων ευρώ για βασικά έργα στις υποδομές (προμήθειες, συντήρηση). Οχι, δεν είναι νέα επένδυση της κοινοπραξίας, απλώς κάνει αυτό που δεν έκαναν οι διοικήσεις του Δημοσίου που παρέδωσαν ταμείο κοντά στα 90 εκατομμύρια ευρώ…

Παρόντων στη συνέντευξη και όλων των εκπροσώπων της κοινοπραξίας των επενδυτών -Alexander Wilhelm von Mellentin, (CEO του fund DIEP), Boris Wenzel (CEO της Terminal Link), Arthur Davidian (Belterra ομίλου Σαββίδη)- τονίστηκε με ένα στόμα ότι οι επενδύσεις που ήταν μέρος της συμφωνίας πώλησης του λιμανιού θα γίνουν συντομότερα από επτά χρόνια και πρώτα πρέπει να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους ο διαγωνισμός επέκτασης της 6ης προβλήτας.

Ο Wenzel σημείωσε ότι τα σχέδια για το λιμάνι είναι φιλόδοξα, ότι είναι ικανοποιημένος που πραγματοποιήθηκε πολύ ομαλά η μετάβαση στο νέο ιδιοκτησιακό καθεστώς και ότι με την ολοκλήρωση της 6ης προβλήτας θα γίνει κατανοητή η διαφορά, αφού θα μπορούν να ελλιμενίζονται καράβια τύπου panamax, δυναμικότητας 10.000 εμπορευματοκιβωτίων.

O κ. Von Mellentin, ως επικεφαλής του μεγαλύτερου επενδυτή της κοινοπραξίας (47%), ήταν λακωνικός και αισιόδοξος τόσο για το λιμάνι όσο και για τη χώρα, αφού υπογράμμισε πως το λιμάνι έχει μέλλον, οι δυσκολίες θα αντιμετωπιστούν και ότι η DIEP πιστεύει στην Ελλάδα όπως και άλλοι Γερμανοί επιχειρηματίες και γι’ αυτό επενδύουν στη χώρα.

Η κοινοπραξία έχει παράπονα από την κυβέρνηση για τον χειρισμό της απεργίας των τελωνειακών («γιατί το κράτος δεν ανταποκρίνεται στη στοιχειώδη υποχρέωσή του να παρέχει ελεγκτικούς μηχανισμούς σε 24ωρη βάση») και απαιτήσεις σε ό,τι αφορά τα οδικά και σιδηροδρομικά έργα σύνδεσης του λιμανιού με τα δίκτυα μεταφορών.

Πηγή : efsyn.gr

Αφήστε μια απάντηση